mandag 31. mai 2010

Alphabeat, me like!

En heidundrandes deilig helg er overstått, og jeg lader opp med ny energi til mandagens hardkjør står for tur! Det var ekstra godt med fri nå, ettersom jeg ble ferdig med eksamensoppgaven min og fikk levert fredag, hele tre dager før deadline! Må si det var en befriende følelse å få den ut av verden, etter å ha hatt den hengende over meg i ganske mange uker nå..

Uansett, fredagen ble tilbragt med fredagsrock i Tivoli, da selveste Alphabeat skulle spille! De er et dansk, popband med 80-tallssound og fengende dancebeat, som virkelig vet å underholde et publikum! Dere har sikkert hørt "fascination" fra Cola reklamen... Det ble hvertfall dansing og høylytt allsang der ute på plænen i Tivoli, og goood stemning! I tillegg var det kjempegøy at de spilte "10 000 nights of thunder", som vi faktisk har sunget i koret, og som vi selvfølgelig sang med til av full hals.. Neste fredag er det forøvrig Jamie Cullum som gjester Tivoli, så da tenker jeg at jeg tar med meg mamma, som kommer på besøk. Stas!


Lørdag var det jo Eurovision, som en selvfølgelig ikke kommer foruten, selv om en bor i Danmark! Og når det er Norge som er vertsland, kan en strengt tatt ikke la være å få det med seg! Glitter og glamour, det kan jeg godt li'! Eeva, Tiia, en venninne av Tiia og jeg samlet oss foran Tiias pc med live streaming av showet på DR sine nettsider, med tilhørende sprudlevann og ekstra høyttalere. Vi heiet jo selvfølgelig på Danmark, og jammen meg var de ikke på god gli i løpet av de første avstemningsrundene. Vi fikk et lite håp om at de ville gå av med seieren, men endte på en god 4. plass! Cred til danskene.. Men for et show, likte spesielt godt pausenummeret til Madcon, med flash mob stuntet fra alle de ulike byene..

Da var det loppekassetid, ny dag i morgen på biblioteket. Bare 2 uker igjen til sommerferie, må bare gjennom en muntlig eksamen først.. Men skal bli sååå digg å bli ferdig!

1 kommentar:

  1. høres ut som om du koser deg masse!!
    liker bloggen din og håper den fortsetter etter at du har kommet hjem og!!;)
    vi sees om ikke så lenge:)
    Marit

    SvarSlett